Grote panne bij Proximus opgelost

Er was een grote storing bij operator Proximus. In hele Vlaanderen meldden klanten problemen met internet, telefonie en televisie. Ook de website van Proximus lag een hele tijd plat en de klantendienst was maar heel moeilijk te bereiken. Ondertussen is de oorzaak van de panne achterhaald.

Op Twitter liet Proximus weten dat het om een algemeen probleem ging : "De betrokken diensten zijn hiervan op de hoogte. Zij zijn dit nu momenteel aan het nakijken en doen het nodige om dit zo snel mogelijk op te lossen."

Nu is de oorzaak van de panne achterhaald. “De oorzaak lag bij een elektriciteitspanne in een datacenter”, zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot in de kranten van Het Mediahuis. "Het was een nationale storing, maar niet alle klanten ondervonden per se problemen. Iets voor 20 uur meldden klanten de storing. Het probleem bleek een elektriciteitspanne te zijn bij een datacenter. Rond 21 uur was het probleem opgelost, en gradueel konden klanten opnieuw televisie kijken. Rond 21.15 uur werkten onze diensten opnieuw. Mensen belden naar callcentrum maar botsten op een bezettoon door overbelasting."

De boodschap van Proximus tijdens de panne:

De klachten:

Lees meer